Werkwijze

Na aanmelding worden de ouders altijd gevraagd om toestemming contact op te nemen met de school.

Samenwerken met de school is goed omdat de hulp dan maximaal effect zal hebben en alle partijen weten hoe de aanpak is..

Nadat de toestemming er is, volgt een afzonderlijk gesprek met de leerling, de ouders en de school. Eventueel kan het gesprek met de leerling en de ouders samen plaatsvinden.

Deze gesprekken zijn bedoeld om de hulpvraag helder te krijgen en in kaart te brengen. Wat er al aan hulp is geboden en wat dat heeft opgeleverd Ook wordt gekeken naar de sterke kanten van de leerling, naar zijn/haar leerstijl en worden (toets-) gegevens opgevraagd bij de school.

Naar aanleiding van deze gesprekken wordt er bepaald of er een aanvullend handelingsgericht onderzoek uitgevoerd  moet worden, waarbij wordt gekeken wat de leerling nog niet beheerst en naar wat de leerling al wel beheerst. Dan kan een zo nauwkeurig mogelijk beeld worden geschetst van de actuele situatie.

Ouders en school (leerkracht en eventueel de intern begeleider) krijgen een verslag waarin de verzamelde gegevens zijn verwerkt.